Soha nem értettem a szüleimet; amikor fiatalabb voltam, és a barátokkal mentünk bulizni, mindig borzasztóan féltettek. Emlékszem, mindig mikor hazaértem és  hallották, hogy megjöttem, nyugtázva megkérdezték, hogy minden rendben volt-e. Azt hiszem az, ami szombat este történt, pontosan megmutatja, hogy miért is aggódnak értünk a szeretteink. Mert persze sohasem gondolja az ember, hogy egyszer véletlenül pont ő lesz az áldozat.

Jómagam nem voltam a helyszínen. Először csak késő este olvastam egy rövid MTI-s hírt, miszerint a West Balkánban tragédia történt, és három lány életét vesztette. Aztán a mai nap folyamán több forrásból olvastam, hogy mi is történhetett valójában. Számomra az volt a legmegdöbbentőbb (ami e bejegyzés írására sarkallt), hogy a tragédia legvalószínűbb felelőse a biztonsági szolgálat volt. Számtalan olyan történetről hallani barátoktól, ismerősektől, hogy a biztonsági szolgálat azon túl, hogy egyáltalán nem tudott viselkedni a vendégekkel, több alkalommal bántalmazza vagy fenyegeti azokat. Vagy akár, – hogy a mostanihoz hasonló példát említsek – nem végzik el a feladatukat. Nemhogy kezelték volna a helyzetet és egyrészt nem engedtek volna be ennyi embert, vagy másrészt, ha a vendégeket ki kell terelni, akkor nem „takarodj” felkiáltással lökdösik őket ki, úgy, hogy azzal nem törődtek, hogy került-e valaki a földre, hanem pusztán „végezték a munkájukat” – az eredmény látható. De egy pillanatra tegyük ezt félre. Olyan – hivatalosan cáfolt – híresztelések is szárnyra kaptak, hogy a három áldozat késelés miatt halt meg. Gondoljunk csak bele, hogy ha tényleg ez volt az ok, akkor megint oda jutunk, hogy a biztonsági szolgálat hibázott, ugyanis ők azért kapják estéről estére a pénzüket, hogy mindent megtegyenek a veszélyes alakok és a fegyverek kiszűrése érdekében.

Én magam évek óta pontosan az ilyen esetek miatt nem vagyok hajlandó szórakozóhelyekre betenni a lábamat. Mert igenis lenne igényem elmenni szórakozni, csak nem merek, méghozzá részben azért, mert félek, hogy egyszer véletlenül pont én leszek az, aki éppen majd valakinek rossz helyen áll vagy csúnyán néz.

Annyira sokan tudjuk, hogy ez tarthatatlan állapot. A biztonsági szolgálatok a fizető vendégeket, teljesen mindegy, milyen korúak, neműek, de bárhol is járjon az ember, mindig inzultálják. Tipikusan olyan alakok, akik a látszólagos hatalmukat akarják használni, és ezzel másokat megfélemlíteni. Munkájuk elvégzésének szempontjából mindez szükségtelen és felesleges.

Tudjuk, hogy a biztonságiak mellett a felelősség magasabb szintről indult, a rendezvényszervezéstől. Hogy ki, mit és hol hibázott pontosan, ki fog derülni, mert ilyen tragédiák nem történnek maguktól. Nekem személy szerint ebből az állapotból elegem van. Nagyon remélem, hogy ezt valahogy közös erővel fel tudjuk majd számolni.

 

 

szblcs, gombosg

A bejegyzés trackback címe:

https://ujmagyarkaszino.blog.hu/api/trackback/id/tr812588097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

domi.check 2011.01.16. 17:15:02

Sziasztok,

a cikk nagy részével egyetértek,
2 dolgot szeretnék megjegyezni, illetve hozzáfűzni, a késelést nem cáfolták hivatalosan, sőt 2 áldozata van valószínüleg, és a 3. lányt taposta agyon a bepánikolt tömeg. Ehhez kapcsolódik a másik dolog, hogy a világon bárhova megyünk, mindenhol találunk bunkó biztonsági őröket( Brazíliában pár hete halálra vertek valaki/sajnos a linket nem találom most/), illetve rossz szervezést, ami tragédiába torkollott(Lásd Love Parade, Berlin 19 halott több szász sérült)
Bízom benne, hogy a megfelelő embereket felelősségre vonják, elsősorban a szervezőre és az üzemeltetőre gondolok, őnekik kéne kiválasztani h milyen embereket vesznek fel.
A véleményem még az hogy nem feltétlenül a biztonságiak miatt veszélyes az éjszakai élet, és Isten bocsáss, de akinek van egy kis rutinja, az tudjak hogyan kell kezelni. Még egy gondolat az éjszakai veszélyekről: nem igazán féltem magam, de azért térek át egyre inkább az éjszakai haza taxizásra, mert elképesztően bosszant hogy az 906-on és a 931-esen már lassan "köszönőviszonyban" vagyok a zsebesekkel, hisz minden este látom őket évek óta, csak éppen teljesen tehetetlen vagyok, pedig akár órát is tarthatnék már a módszereikről. Amíg ilyen a helyzet mint a Szabolcs leírta és az itt, ha nekem lenne gyerekem ugyanazt mondanám, mint ahogy a fenti írás kezdődik.
Még egy megjegyzés, jelen esetben itt diszkótragédiáról beszélünk, egy Fészek klubban Beatles bulin vagy a Piaf-ban vagy normális helyeken ezt nem tudnám elképzelni. Bár ez nem tipikus, de még az ország legdurvább késdobálójában sem késelnek meg kislányokat! Bocsánat kicsit elragadtattam magam a végére
süti beállítások módosítása